Veseli nas, da je bil naš projekt Funkcionalna pismenost – pot do boljšega znanja, s katerim smo kandidirali na razpisu Erasmus+, odobren, saj se nam tako kot šoli ter pedagoškim delavcem in učencem na njej, ponujajo možnosti, da z obiski na šolah na Portugalskem, v Romuniji in Španiji ter z izmenjavo izkušenj in primerov dobre prakse pri razvijanju bralnih kompetenc dosežemo zastavljen cilj – to je: izboljšati bralne kompetence naših učencev.
Funkcionalna pismenost učencev je najmočnejše orodje za lažje, hitrejše in kvalitetnejše osvajanje novih znanj ter najboljša popotnica za kasnejšo zmožnost izobraževanja in vseživljenjskega učenja. Žal mnogo učencev zaradi različnih razlogov svojih bralnih spretnosti ne razvije dovolj, da bi lahko pri delu z besedili dosegli višje ravni razumevanja in preko njih uporabno znanje. Slabo razvita bralna tehnika, težave z razumevanjem, nespodbudno domače bralno okolje in iz njega izhajajoča nemotiviranost za trening branja in kasnejše samostojno branje, nemotiviranost za branje zaradi premočnega vpliva elektronskih medijev … je le nekaj razlogov, da učenci ne razvijejo dovolj svojih bralnih spretnosti.
Z zastavljenim projektom želimo z različnimi aktivnostmi zaznati težave učencev na področju branja in jih vsaj omiliti, če že ne v celoti odpraviti.
Poudarek aktivnosti bo na izboljšanju bralne tehnike pri učencih 4. in 5. razreda ter njihovemu navajanju na uporabo bralnih strategij pri delu z besedili. Pri učencih višjih razredih pa bo poudarek na uporabi kompleksnejših bralnih strategij ter s tem doseganju višjih ravni razumevanja besedila in osvajanju uporabnega znanja.