PODELJENE LEVSTIKOVE NAGRADE 2019

Založba Mladinska knjiga je Levstikovi nagradi za življenjsko delo namenila pesniku, pisatelju in dramatiku Borisu A. Novaku ter ilustratorki Jelki Godec Schmidt, za izvirno leposlovno delo  in ilustracije pa je nagradila Anjo Štefan in Ano Zavadlav. Ob današnji razglasitvi sta prva dva dobila tudi spominski plošči pred knjigarno Konzorcij.

Eden najboljših slovenskih književnih ustvarjalcev Boris A. Novak je tudi za otroke in mladino ustvaril izviren in izrazno močan opus, s katerim se uvršča v sam vrh mladinske in otroške književnosti na Slovenskem. S svojim ustvarjanjem je pustil globoko sled ter slovensko literarno in kulturno krajino zaznamoval za vedno,” je v utemeljitvi zapisala žirija, ki ji je predsedoval glavni urednik Mladinske knjige Bojan Švigelj.

Za Jelko Godec Schmidt pa je zapisala, “da skorajda ni otroka na Slovenskem, ki ne bi vzljubil njenih razigranih, hudomušnih in sočutnih pošasti, živali in otrok. Njene ilustracije pripoveduje na enostaven, skromno okrašen način, na videz robusten, a slikarsko močan in ekspresiven.(…) Podobe so videti kot skrivnostni prizori, kjer slutimo stare pripovedke, a skrojene, konstituirane in naslikane za današnji čas.«

Pesnica, pisateljica in pravljičarka Anja Štefan je Levstikovo nagrado za izvirno leposlovno delo dobila za Drobtine iz mišje doline z ilustracijami Alenke Sottler. »V mišji dolini so stopinje vsega sveta,« je zapisala žirija v utemeljitvi nagrade. »Hudomušno razigrane in sem ter tja bridko ošiljene. Tako nadrobno odtisnjene. Žlahtne … Oh, kako so žlahtne! Drobtine iz mišje doline so katedrala, a brž potem drobcen vtisk, ki ga bo zdajci zametel sneg. Prav tako kot Življenje.«

 

Ana Zavadlav pa je Levstikovo nagrado za izvirne knjižne ilustracije dobila za celoten opus knjig zadnjih dveh let, še posebej pa za knjigo Čriček in temačni občutek Toona Tellegena. »Čeprav so ilustracije črne, niso nič manj barvite in polne čustev – temačnih, melanholičnih, veselih, igrivih, predvsem pa takih, da jih globoko občutiš,« je zapisala žirija. »Poleg razkošnega talenta je pomembna Anina zavezanost k popolnosti, k usmeritvi vse energije v delo. Pri tem ni ničesar polovičarskega. Ana Zavadlav pri svojem delu stavi na vse ali nič.”