August Pullman je drugačen kot drugi petošolci. Usoda ga je ob rojstvu zaznamovala s hudo deformacijo obraza, posledico t.i. Treacher Collins sindroma (TCS).  Zaradi številnih operacij in okrevanj po njih se je do 10. leta šolal doma. Ko v petem razredu pride prvič v šolo, si želi samo, da bi ga sošolci sprejeli kot čisto navadnega, običajnega novega sošolca. Seveda pa to ni tako preprosto, saj  njegova vizualna drugačnost pri ljudeh vzbudi reakcijo, ki jo zlasti otroci (za razliko od odraslih) še ne znajo, namerno ali iskreno, prikriti. Začudenje, negotovost (morda celo podzavesten strah) pred drugačnostjo in iz nje rojen odpor, posmeh, zlobno izživljanje nad lahko tarčo,  pomilovanje ter le pri redkih posameznikih pripravljenost spoznati in sprejeti  osebo. ki se skriva za nenavadnim videzom (Jack, Summer). Všolanje v običajno šolo za Augusta predstavlja verjetno enega največjih izzivov v njegovem življenju. Varno, ljubeče in zaščitniško domače okolje, kjer je njegova drugačnost sprejeta kot samoumevna in nepomembna, zamenja popolnoma tuje okolje šole, nova socialna sredina s svojimi že vzpostavljenimi medsebojnimi odnosi in pravili, kjer je njegova drugačnost izstopajoča in pri navezovanju stikov pogosto determinirajoča.  A njegov največji problem ni soočenje z novim okoljem, ampak soočenje s samim sabo in svojo drugačnostjo. August je v prvi vrst prisiljen premagati lastne strahove, pogojene iz občutka drugačnosti in zaradi nje izoliranosti, ki so zaradi reakcije nove socialne sredine še toliko večji. To pa pomeni, da...

več...